lpp 20180720Kreatywność, zaangażowanie i inicjatywa w szeregu działań sprawiają, że Brzeska Strefa Gospodarcza staje się marką rozpoznawalną wśród inwestorów i developerów powierzchni wielkoprzemysłowych. Dobrze przygotowane tereny, pełna infrastruktura techniczna, znakomita lokalizacja, indywidualne podejście do inwestora oraz ulgi podatkowe to czynniki, które przyciągają biznes i wzmacniają lokalną gospodarkę. Ponad 106 ha sprzedanych gruntów inwestycyjnych i 30 ha dla których podpisano umowy przedwstępne, blisko 4000 deklarowanych miejsc pracy – tak można podsumować ostatni czas w obszarze Brzeskiej Strefy

Gospodarczej. Zaangażowanie tak wielu inwestorów to dowód na to, że podejmowane działania przynoszą rezultaty. W czerwcu do firm lokujących przedsięwzięcia w obszarze Brzeskiej Strefy Gospodarczej dołączył modowy potentat firma LPP z Gdańska. Spółka w ciągu 25 lat, z niewielkiego lokalnego przedsiębiorstwa stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych firm odzieżowych. Grupa LPP tworzy obecnie ponad 25 tyś miejsc pracy i zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House , Mohito i Sinsay. Obecna sieć detaliczna firmy obejmuje 20 krajów. Na koniec I kwartału 2018 r., sprzedaż kolekcji prowadzona była w 1728 salonach. Dziewięć miesięcy intensywnej pracy, kilkaset przejechanych kilometrów, wiele spotkań, rozmów i ustaleń zarówno z gestorami sieci, jak i właścicielami gruntów. Przedstawiciele Urzędu Miejskiego towarzyszyli inwestorowi w procedurze, zapewniając pomoc i wsparcie. Jak podkreśla Jacek Kujawa – wiceprezes zarządu LPP SA „Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji”. Dzięki działaniom i staraniom, Gdański potentat wybuduje na obszarze strefy nowoczesne centrum dystrybucyjne. Na 35 ha działce powstanie magazyn o powierzchni 100 tyś mkw. Wartość inwestycji wyniesie 400 mln zł. Z nowego centrum do salonów Reserved na całym świecie będzie wysyłane tygodniowo nawet 10 mln ubrań i akcesoriów. Zgodnie z harmonogramem inwestycji we wrześniu br. rozpoczną się prace projektowe, w latach 2019-2020 będą trwały przygotowania inwestycji/ budowa, natomiast w latach 2021/2022 nastąpi oficjalne otwarcie centrum dystrybucyjnego. Według założeń zatrudnienie znajdzie 1 000 osób. Firma już dziś zapowiada, że będzie potrzebowała m.inn: pracowników magazynkowych, specjalistów utrzymania ruchu, pracowników logistyki, inżynierów oraz menedżerów.