Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza przedsiębiorstwa zainteresowane
rozwijaniem działalności eksportowej do wspólnego przygotowania i realizacji projektów będących odpowiedzią na Konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego dotyczący poddziałania 1.5.2 Wsparcie procesu umiędzynaradawiania przedsiębiorstw.

W ramach drugiej tury Agencja ogłosiła dwa konkursy na wybór Partnerów dla branż:
•    przetwórstwa spożywczego,
•    elektroniczno-elektrotechnicznej.
Do składania ofert w konkursie TARR zaprasza firmy z województwa kujawsko-pomorskiego w partnerstwie z reprezentującą je instytucją otoczenia biznesu.
Termin składania wniosków  - 1 lutego 2016 r.
Dokumenty dostępne są na stronie :  http://www.bip.tarr.org.pl/zamowienia-publiczne/konkursy/
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu : 56 699 54 89 lub 56 699 54 88 oraz mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Główny Punkt  Informacyjny Funduszy Europejskich w Bydgoszczy wraz z Punktem Informacji Europejskiej Europe Direct zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne: „Fundusze europejskie dla przedsiębiorców"
Data i miejsce spotkań:
- 7 grudnia 2015 r. -  Bydgoszcz, ul. Naruszewicza 11, budynek K, I piętro, sala K-2
- 10 grudnia 2015 r. - Nakło nad Notecią, Starostwo Powiatowe, ul. Gen. H. Dąbrowskiego 54, sala 22
Podczas spotkań przedstawione zostaną możliwości wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz w programach krajowych.

http://www.mojregion.eu/index.php/szkolenia-i-konferencje

forum ekspansjiZapraszamy przedsiębiorców do udziału w Forum Ekspansji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które odbędzie się 24-25 listopada br. w Toruńskim Parku Technologicznym. Uczestnicy Forum  otrzymają dużą dawkę wiedzy i informacji na temat umiędzynarodawiania działalności MŚP. Podczas 24 prelekcji i paneli biznesowych wystąpi ponad 40 ekspertów i specjalistów, którzy podzielą się wiedzą z ponad 300 uczestnikami Forum. Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z 4 indywidualnych ścieżek tematycznych dedykowanych:

1. początkującym eksporterom,
2. doświadczonym we wchodzeniu na zewnętrzne rynki przedsiębiorcom,
3. urodzonym globalistom,
4. zainteresowanym konkretnymi rynkami przedsiębiorcom. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Minister Gospodarki, Minister Infrastruktury
i Rozwoju, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydent Miasta Bydgoszczy, Prezydent Miasta Torunia, Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Punktem szczególnym Forum będzie uroczysta Gala (24 listopada 17:00 – 20:00), podczas której - między innymi – docenione zostaną firmy przodujące  we wdrażaniu oryginalnych rozwiązań, wręczone zostaną nagrody w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2015” , wyróżniony zostanie najlepszy eksporter wśród małych i średnich przedsiębiorstw województwa kujawsko-pomorskiego („Lider Eksportu Pomorza i Kujaw 2015″).Więcej informacji, program oraz zapisy na www.globalnybizn.es.

W dniu13 września br. w Uzdrowisku w Wieńcu Zdroju odbyła się XVIII Światowa Konferencja Gospodarcza Polonii. Jej celem jest nawiązywanie kontaktów partnerskich oraz rozwijanie współpracy gospodarczej. Gościom spotkania przedstawiony został obraz rozwoju regionu, zaprezentowano  ofertę inwestycyjną i kierunki współpracy gospodarczej Włocławka, powiatu włocławskiego, Brześcia Kujawskiego, Lubienia Kujawskiego, a także Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Jak podkreślali organizatorzy – Fundacja Polonia: „Udział w konferencji – to wspólne tworzenie „Partnerstwa dla sukcesu”. Rozszerzające się rynki dyktują nowe wymagania. Chcąc im sprostać trzeba poszerzać możliwości nowoczesnego, prorozwojowego współdziałania”.
Współorganizatorami konferencji na naszym terenie obok Włocławka są także: gmina Brześć Kujawski, gmina Lubień Kujawski oraz Starostwo Powiatowe we Włocławku.

konf w 01  konf w 02   konf w 04   konf w 05   konf w 06